Портфоліо


Назва проекту

Які вони, тіла і речовини?

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Фізика. Інформатика. Природознавство. 

Вік учнів, клас

12 – 13 років, 7 клас.

Стислий опис проекту

Проект з предмету «Фізика», відноситься до розділу «Будова речовини», 7 клас. У процесі  виконання проекту учні знайомляться з основними положеннями молекулярно-кінетичної теорії, з властивостями речовин в різних агрегатних станах, досліджують явище дифузії у повсякденному житті. Кінцевим продуктом діяльності буде презентація, що буде комплексною роботою всіх груп, за темою проекту.

Повний План вивчення теми

  План впровадження проекту

Навчальні цілі

Після завершення проекту учні зможуть:
- називати агрегатні стани речовини, одиниці маси тіла, густини речовини, формулювати основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини, означення густини, записувати її формулу; 
- описати особливості руху атомів і молекул речовини в різних агрегатних станах, прояви пружності і пластичності тіл, ядерну модель атома; обґрунтувати залежність швидкості руху атомів і молекул від температури; характеризувати ознаки тіл у різних агрегатних станах, явище дифузії; пояснити атомно-молекулярну будову речовини в різних агрегатних станах, дослідні факти, що підтверджують рух і взаємодію мікрочастинок речовини; порівняти фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах;
Формуються навички:
- пристосовування до різних ролей та рівнів відповідальності;
- усвідомлення свої потреби до навчання;
- ефективно використовувати час та розподіляти робоче навантаження;
- критично оцінювати інформаційні ресурси;
- відповідального ставлення до авторського права;
- ефективного спілкування та співробітництва з іншими учнями, з експертами, викладачами;
- публічного виступу;
- аналізувати, узагальнювати та оцінювати факти, формулювати та аргументувати власну точку зору;
- використовувати ІКТ.

Опис оцінювання


Вчитель знайомить учнів та їх батьків з методом проектів за допомогою публікації.
На першому занятті проводиться оцінка первинного досвіду учнів та виявлення їх інтересів за допомогою опитування та мозкового штурму. Форму З-Х-Д  учні заповнюють під час вступної презентації вчителя. За допомогою даної презентації учні поділяються на групи для пошуку відповідей на проблемні питання, обговорюються критерії оцінювання їх проектної діяльності.
В ході роботи над проектом учні заповнюють листи прогресу роботи над проектом, відповідають на контрольні питання, виконують тестування для оцінки отриманих знань з програмної теми. Вчитель формує вміння дітей обирати корисні веб-ресурси, використовуючи інструкцію Пошук в Інтернеті. За допомогою форм оцінювання та контрольних списків оцінюються продукти проектної діяльності учнів. Контрольні списки оцінювання надаються учнів на початку проектної діяльності, форми оцінювання використовуються всередині проекту. Проводяться консультації, під час яких використовуються контрольні списки та підказки для спрямування самостійності учнів у проекті.
Після завершення роботи над проектом проводиться учнівська конференція, де учні презентують свої результати проектної діяльності, проводиться самооцінка та взаємооцінка роботи над проектом. По закінченню проекту проводиться конференція-презентація проектів учнів, взаємооцінювання та рефлексія.

Діяльність учнів та вчителя


   Перед початком реалізації проекту учитель знайомить учнів із основними принципами та перевагами використання методу проектів у навчанні. Потім учням  виголошується тема проекту, зачитуються ключові та тематичні питання, на які буде потрібно дати відповідь у ході реалізації проекту. Для кращого осмислення теми, завдань проекту, учням  пропонується переглянути презентацію вчителя. Учасники проекту будуть поділені на три групи з урахуванням попередніх знань учнів. Вчитель формулює завдання для творчих груп.
   Група 1 «Шукачі»:  Пошук інформації про будову речовини та агрегатні стани речовини на сторінках мережі Інтернет.
   Група 2 «Опитувачі»: Скласти перелік запитань з теми, що вивчається.
   Група 3 «Оформлювачі»: Оформлення результатів досліджень у вигляді презентації.
     Усі групи після збирання інформації проводять засідання за круглим столом, де систематизують та узагальнюють свої дослідження, які використовують для підготовки презентації. Для забезпечення спільної роботи, узгоджених дій під час проведення дослідження, розподілення обов’язків та надсилання проміжних матеріалів учні використовують Skype. Це відома усім послуга глобальної мережі Інтернет. Щоб не було непорозумінь з батьками учнів, вони повинні надати дозвіл. В проекті передбачено безперервне формуюче оцінювання, складовими яких є: - Оцінювання на початку проекту для виявлення учнівських потреб учасників проекту за допомогою форми оцінювання; - Оцінювання протягом роботи проекту дає можливість побачити якість виконання роботи, використовуючи метод З-Х-Д; - Підсумкове оцінювання проекту вчителем проводиться за допомогою оціночного бюлетеня.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище Наталія Романенко.

Фах, навчальний предмет Вчитель математики та фізики

Навчальний заклад Троїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області

Місто\село, район, область смт Троїцьке, Троїцький район, Луганська область

Контактні дані e-mail: Nataliya150180@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 10.09.2012 - 28.09.2012

Місце проведення тренінгу Троїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради    Луганської області

Тренери Федорущенко Наталія Юріївна

Комментариев нет:

Отправить комментарий